Wat een bijzonder nieuws! Op vrijdag 24 april is ons erelid Jaap Meulstee tijdens de Lintjesregen benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau, onder meer vanwege zijn jarenlange inzet voor De Vinken en andere Vinkeveense organisaties.
Jaap is al meer dan zestig jaar verbonden aan onze vereniging. Op het veld, maar zeker ook daarbuiten. Als echte clubman heeft hij zich op heel veel vlakken ingezet voor De Vinken en, breder, voor de korfbalsport in het algemeen. Zo vervulde hij diverse bestuurlijke functies, waaronder het voorzitterschap, en was hij medeverantwoordelijk voor het optekenen van De Vinken Kronieken. Daarmee heeft hij een belangrijk stuk verenigingshistorie vastgelegd voor huidige en toekomstige generaties.
Nog altijd is Jaap actief betrokken bij onze vereniging. In de eerste plaats als lid van de Fitgroep en als supporter van zijn kleinkinderen Indy en Dex. Maar ook als schrijver voor het clubmagazine van De Vinken, waarvoor hij nog graag zijn pen oppakt om mooie clubherinneringen en anekdotes uit het verleden te delen met de huidige generatie leden.
Voor onze club was en is Jaap van onschatbare waarde. Niet voor niets is hij uitgeroepen tot erelid én erevoorzitter van onze vereniging. Dankzij zijn inzet voor de korfbalsport is hij ook benoemd tot erevoorzitter van de districten Noord-West en Oost.
Niet alleen voor De Vinken zet Jaap zich in. Hij is ook actief bij onder andere historische vereniging De Proosdijlanden en speelde een belangrijke rol bij de oprichting van Stichting Openluchttheater De Walnoot. Lees meer in het nieuwsartikel van de gemeente De Ronde Venen.
Wij zijn ontzettend trots dat Jaaps jarenlange inzet op deze bijzondere manier is erkend. Extra bijzonder is dat de voordracht voor deze onderscheiding werd geïnitieerd door zijn dochters Miranda en Mariska. Namens iedereen bij De Vinken: Jaap, van harte gefeliciteerd met deze prachtige en dik verdiende onderscheiding!
Foto: gemeente De Ronde Venen